Jaaroverzicht 2018

Jaarverslag 2018

Jaaroverzicht 2018

Met veel trots presenteren we ons Jaaroverzicht 2018. Deze bijzondere editie bevat de persoonlijke verhalen van deelnemers aan de projecten met wie we samenwerken binnen het programma van Schulden naar Kansen. Dat zij baat hebben bij een informele en lokale aanpak, bevestigt het impactonderzoek dat we uitvoeren in samenwerking met de Hogeschool van Amsterdam.

Samen voor een betere toekomst
In lijn met het thema 'Samen voor een betere toekomst', deelt het Jaaroverzicht 2018 de persoonlijke verhalen van verschillende deelnemers aan de projecten binnen het programma van Schulden naar Kansen. Ook onze maatschappelijke partners komen aan het woord. Vanuit hun eigen aanpak om deelnemers financiƫle vaardigheden bij te brengen, gaan ze met elkaar in gesprek over het gezamenlijke doel om schulden en armoede in Nederland terug te dringen.

Resultaten effectonderzoek
Het jaaroverzicht belicht ook het meerjarig onderzoek naar het effect van de initiatieven die we ondersteunen. Het onderzoek wordt uitgevoerd in samenwerking met de Hogeschool van Amsterdam en biedt opvallende uitkomsten over 2018. Zo blijkt onder meer dat 26 procent van de respondenten op de lange termijn schuldvrij is. En dat de gemiddelde schuld zowel op korte als op lange termijn afneemt. Ook heeft deze groep na afloop van het traject vaker geld beschikbaar om de wasmachine te vervangen als deze kapot is.

Meer weten? Lees het hele jaaroverzicht.

Stichting van Schulden naar Kansen
Schenkkade 65, 2595AS Den Haag